Priľnavosť za mokra

Bezpečnejšie cestovanie

Predovšetkým pri letných pneumatikách je priľnavosť za mokra zásadná pre celkovú bezpečnosť. Najlepšia je trieda A, najslabšia trieda F. Triedy D a G sa nepoužívajú.
 
Pneumatiky s vynikajúcou priľnavosťou za mokra majú kratšiu brzdnú dráhu, vyššiu jazdnú stabilitu a presnejšie reakcie na riadenie.

Rozdiel v brzdnej dráhe zodpovedá dĺžke štyroch vozidiel

jarrutusmatka-kuvitus.jpg

Klasifikácia odkazuje na brzdnú dráhu pneumatiky na mokrom asfalte pri brzdení z rýchlosti 80 km/h. Napríklad rozdiel v brzdnej dráhe medzi pneumatikou triedy A a F môže byť viac ako 18 metrov, čiže dĺžka štyroch vozidiel. Rozdiel medzi po sebe nasledujúcimi triedami je približne jedna dĺžka vozidla (3 až 6 metrov).
 
›› Najlepšia a najhoršia trieda (A a F): brzdná dráha kratšia o viac ako 18 metrov.
›› Po sebe nasledujúce triedy, napríklad B a C, brzdná dráha kratšia o dĺžku jedného vozidla.

Klasifikácia priľnavosti za mokra môže byť zavádzajúca

Klasifikácia priľnavosti za mokra nenaznačuje, nakoľko je pneumatika vhodná pre skutočné zimné počasie. Napríklad severské nehrotované zimné pneumatiky sú určené na jazdu v náročných podmienkach, často na veľmi klzkých cestách, na ľade a snehu. Nehrotované pneumatiky vyvinuté pre stredoeurópske podmienky sú určené na rýchlu jazdu, na úkor priľnavosti na ľade.